Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Eğitim ve öğretim süreçleri gerçekten fazla ağır bir yük, ısrarlı bir biçimde meslek örgütlerinin, sivil toplum kuruluşlarının, hayırsever ailelerin bize bu süreçte yardımcı olmasını talep ediyoruz." dedi. Tekin, Gaziantep'te eğitime katkı sunan hayırseverlerle bir araya geldiği toplantıda, kente 3 önemli okulun kazandırılmasında katkısı olanlara teşekkür etti. Eğitime katkı sunan hayırseverlerle muhtelif vesilelerle bir araya geldiklerini belirten Tekin, benzer anlamlı buluşmaların artmasını temenni ettiğini dile getirdi. Eğitim sürecine toplumun her kesiminin katkı sunması gerektiğini anlatan Tekin, şunları kaydetti: "Eğitim ve öğretim süreçleri gerçekten fazla ağır bir yük, ısrarlı bir biçimde meslek örgütlerinin, sivil toplum kuruluşlarının, hayırsever ailelerin bize bu süreçte yardımcı olmasını talep ediyoruz. Eğer bu yardımlar olmazsa eğitim öğretim süreçlerimizin sac ayaklarından birisi noksan kalıyor. Yaklaşık olarak çocuklarımız 12 yıllık mecbur eğitim sürecinde yani 18 yaşına gelinceye kadar toplamda 160 bin saat civarında ömür yaşıyor, bunun 10 bin saat civarı okullarda öğretmenleriyle geçiyor. Kalan kısmı ise yekün 160 bin saatin yüzde 10'u bile yapmıyor. Kalan kısmını toplumun öbür kesimleriyle beraber geçiriyor, sokakta, ailesinin yanında, sosyal ortamlarda bulunarak geçiriyor. Şimdi biz çocuklarımıza belli davranışlar kazandırmaya çalışıyoruz. Belli kültürel ögeleri aktarmaya çalışıyoruz. Öğrencilerimiz hayatının yaklaşık olarak 10'da birini bile bizimle geçirmiyor, dolayısıyla hayatlarının 10'da 9'unu geçirdiği beraber olduğu kitlelerin de biz eğitimcilere desteği olması lazım." Çocuklara okullarda bazı davranışlar kazandırmaya çalıştıklarını aktaran Tekin, "Biz çocuklarımıza okulda çöp atmamayı, trafikte saygı duymayı öğretmeye çalışıyoruz. Annesiyle, babasıyla yürürken etrafa bir bakıyorsunuz, sokaklara çöp atan insanlar ya da trafikte birbirlerine fena davranan insanlar. Hal böyle olunca eğitimin bir tarafı bir ayağı noksan kalıyor. Gelin bu işi hep beraber yapalım, aileler, meslek örgütleri, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları üzerine düşeni yapsın, öğretmenlerimiz zaten üstüne düşeni yapıyor." diye konuştu. Bakan Tekin, vazife süresi boyunca hayırseverlerin yaptığı okulların tamamının açılışına katılmaya çalıştığını sözlerine ekledi. Tekin, konuşmasının ardından katkılarından ötürü hayırseverlere teşekkür plaketi verdi. Gaziantep Valisi Kemal Çeber ile Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de toplantıya katıldı.
GAZİANTEP GÜNDEMİ
Az önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
Az önceEKONOMİ
21 dakika önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
2 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
3 saat önceEKONOMİ
3 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
5 saat önce
2
DÜNYA BAĞIMSIZ GAZETECİLER CEMİYETİ KURULDU
5836 kez okundu
5
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4057 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.