Umre ibadetini yerine getirmek amacıyla Giresun’dan yürüyerek yola çıkan vatandaş, 12 günlük zorlu yolculuğun ardından Gaziantep’e ulaştı. 2019 yılında hayalini kurduğu ve maddi sıkıntılardan ötürü gerçekleştiremediği umre ibadeti için yaklaşık iki hafta önce Giresun’dan yola çıktı. Hedefinin mübarek topraklara ulaşmak olduğunu belirten vatandaş, yol boyunca farklı şehirlerden geçerek önce Şanlıurfa’ya ardından Gaziantep’e geldi. Sırt çantası ile yola koyulan yolcu, dinlenme molalarını, yol kenarlarında ve kendisine destek veren vatandaşların evlerinde verdi. “Vatandaşlar zorlu yolculuğumda bana destek oldu” Umre yolculuğu boyunca vatandaşların ilgisi ve sevgisiyle karşılaştığını söyleyen İbrahim Çakır, “Giresun Bulancak’tan başladığım umre yolculuğumun bugün 12. gününde Gaziantep’teyim. Yürüyerek çıktığım umre yolculuğumun yaklaşık bir 250 km’sine varana kadar otostopla beraber gelmek zorunda kaldım. Hava şartlarından ötürü vasıta kullanmak zorunda kaldım. Yağmurlu havalarda sağ olsunlar beni vatandaşlar, sosyal medyadan takip edenler, görenler, takip edenler, bu zamana kadar hiç otostop çekmeye fırsat bırakmadılar. Zorlu yolculuğumda bana destek oldular. Yolda durdular, aldılar. Bugün de gaziler diyarı Gaziantep’teyiz. Allah’ın izniyle bugün buradan Kilise, Kilis’ten de Suriye sınırına geçeceğiz. Bu zorlu süreçte ben ilk başta pilav satarak gelmek istedim. Hem geçimimi sağlayıp hem yol kat edecektim fakat karayollarında sıkıntı yaşadık. Bu sebepten ötürü arabamla beraber sadece bizim Giresun ilçesi olan Bulancak’tan çıkmıştım fakat Tirebolu da bırakmak zorunda kaldım. Şimdi gene Allah nasip ederse buradan Suriye, Suriye’den Ürdün, Ürdün’den de Suudi Arabistan’a mübarek topraklara gideceğiz. İnsanların bu teveccühü beni gerçekten fazla mesut etti” dedi. “Beni Umre yolculuğuna iten şey dini inançlarım oldu” 2019 yılından beri umre’ye giderek ibadet etme hayali kurduğunu söyleyen Çakır, yürüyerek hayalini gerçekleştireceğini anlatım etti. Çakır, “Gittiğim illerde, Giresun, Bayburt, Erzurum, Diyarbakır, Şanlıurfa, Bingöl, bulunduğum belde Gaziantep’te fazla misafirperver insanlarımız var. Bu süreçte beni yalnız bırakmadılar. Nasip olursa hedefim en kısa zamanda umre’ye varıp görevimi tamamlayıp ve sonrasında da işime devam etmek. Beni bu umre yolculuğuna iten şey dini inançlarım oldu. Ben 2019’dan beri hep gitmek istemiştim. Hani gidemedim. Bazı problemler oldu. Ben nakit biriktirdim fakat nasip olmadı. Yürüyerek de gidilebiliyormuş onu anladım. Hiçbir zaman yorgunluk ve açlık hissetmedim sadece susuzluk hissettim. Yolculuğum boyunca Beni her yerde karşıladılar. Evinde mesken ettiler. Beni ailesinin içine sokup sofraya oturttular. Gaziantep’e geldim en güzel yerlerde konaklattılar. Dolayısıyla fazla güzel şeyler yaşadığımı hissettim” diye konuştu.
GAZİANTEP GÜNDEMİ
10 saat önceEKONOMİ
11 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
13 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
13 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
15 saat önceEKONOMİ
16 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
16 saat önce
2
DÜNYA BAĞIMSIZ GAZETECİLER CEMİYETİ KURULDU
5827 kez okundu
5
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4053 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.