Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, bazı sosyal medya hesaplarında ve internet sitelerinde sokak hayvanlarının öldürüldüğüne dair iddiaların gerçeği yansıtmadığını bildirdi. Belediyeden yapılan açıklamaya göre, sokak Hayvanları Bakım Evi ve Doğal Hayatı Koruma Merkezi hakkında çıkan iddiaların üzerine izah yapıldığı belirtildi. Açıklamada, "Dün gece bazı sosyal medya hesaplarında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Sokak Hayvanları Bakım Evi ve Doğal Hayatı Koruma Merkezi hakkında gerçeği yansıtmayan ve kamuoyunu yanıltmaya yönelik iddialar gündeme getirilmiştir. İddialarda öne sürülen, sokak hayvanlarının öldürülerek çuvallara konulduğu ve hayvanat bahçesindeki yırtıcı hayvanlara yem olarak verildiği yönündeki söylemler korkunçtur ve tamamen asılsızdır. Söz konusu görüntülerde yer meydan çuvallar, hem Sokak Hayvanları Bakım Evi'nde hem de Hayvanat Bahçesi’nde yapılan günlük temizliklerin ardından ortaya çıkan atıkların bertaraf edildiği alana aittir. Bu çuvallarda, hayvan dışkıları, bakım evinde artan mamalar, Tarım İl Müdürlüğü tarafından kaçak kesimlerden el konularak teslim edilen ve tüketilemeyecek durumda olan et parçaları, zincir marketlerden her gün bağışlanan, ancak hayvan sağlığı açısından müsait olmayan, günü geçmiş veya tüketilmesi olası olmayan et ve kemikler, yırtıcı hayvanlara verilen günlük besinlerden arta kalan kemikler, hayvanat bahçesindeki günlük temizlikten kaynaklanan dışkı ve gıda atıkları toplanmakta ve mevzuata müsait şekilde bertaraf edilmektedir. Dolayısıyla, görüntülerde yer meydan kan ve benzeri unsurlar, hayvanların yemesi sıhhat açısından sakıncalı olan ürünlerin ve temizlik atıklarının imhasından kaynaklanmaktadır. Bu işlem, hem bakım evimizdeki dostlarımızın hem de hayvanat bahçemizdeki yaban hayatın sağlığını korumak için titizlikle yürütülmektedir." ifadesine yer verildi. Vatandaşı merkeze davet ederek her şeyi şeffaflıkla görebilecekleri aktarılan açıklamada, şunlar belirtildi: "Diğer iddiada ise, fena şartlarda bulunmuş ve bakım evimize getirilmiş eşeklerin hayvanat bahçemizdeki yırtıcı hayvanlara yem edildiği gibi korkunç ve gerçek dışı bir iddia ortaya atılmıştır. Bu trajikomik iddia tümüyle gerçek dışıdır, hayal mahsulüdür. Bakım evimizde ve hayvanat bahçemizde yaşayan eşeklerin sayısı bellidir. Yırtıcı hayvanların beslenme şekli de uluslararası protokollerle belirlenmiştir ve biz de bu protokollere müsait olarak beslemeleri gerçekleştiriyoruz. Tamamen gerçek dışı bu iddialar karşısında, hukuki haklarımızın gizli olduğunu belirtmek isteriz. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi olarak bir kere daha açıkça vurguluyoruz, çuvalların içerisinde herhangi bir sokak hayvanı bulunması söz konusu bile değildir. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, önce can anlayışıyla sokak hayvanlarına sahip çıkan çalışmalarıyla Türkiye'nin dört bir yanında örnek gösterilen bir belediyedir. Bu yaklaşım, bugün birçok şehirde model olarak benimsenmektedir. Sokak hayvanlarının ömür hakkını korumak, onları güvenle barındırmak ve sıhhat hizmetlerine erişimini sağlamak için yürüttüğümüz çalışmalar, Türkiye genelinde takdir görmektedir. Merkezlerimiz her zaman vatandaşlarımızın ve sivil toplum kuruluşlarının ziyaretine açıktır. Dileyen herkes, ilgili daire başkanlığımız ile irtibata geçerek merkezimizi gezebilir, yapılan bu rutin temizlik ve bertaraf işlemlerine bizzat tanıklık edebilir."
EKONOMİ
29 dakika önceEKONOMİ
2 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
3 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
5 saat önceEKONOMİ
6 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
8 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
9 saat önce
2
DÜNYA BAĞIMSIZ GAZETECİLER CEMİYETİ KURULDU
5838 kez okundu
5
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4058 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.