“Panorama 25 Aralık Müzesi”nde Antep savunmasının izleri gelecek nesillere aktarılıyor

FEVZİ KEMAL KARAGÖZ - Antep savunmasının izlerinin görsel tasarımlar, belgeler ve dönemin eşyalarıyla gelecek nesillere aktarıldığı "Panorama 25 Aralık Müzesi", 5 yılda yaklaşık 1,5 milyon ziyaretçiyi ağırladı.

FEVZİ KEMAL KARAGÖZ - Antep savunmasının izlerinin görsel tasarımlar, belgeler ve dönemin eşyalarıyla gelecek nesillere aktarıldığı "Panorama 25 Aralık Müzesi", 5 yılda yaklaşık 1,5 milyon ziyaretçiyi ağırladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 21 Aralık 2020'de resmi açılışı yapılan müze, zengin ve özgün içeriğiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Tarihçiler, oda temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumları yetkililerinin oluşturduğu Araştırma Komisyonu tarafından geliştirilerek tasarlanan müzeyle, Antep savunmasının gelecek nesillere aktarılması hedefleniyor. Seferpaşa Mahallesi'nde inşa edilen müze, Rus ressam Aleksander Samsonov'un dönemi yansıtan yağlı boya çalışmalarının yer aldığı 4 alandan oluşuyor. Müzede, gazi ve şehit yakınlarının bağışladığı eşyalar, Antep savunmasına şahitlik eden binalardan kalma kapılar, pencereler, mücadelede kullanılan silahlar ve o dönemde kullanılan kıyafetler yer alıyor. Bu yıl Gaziantep'in hasım işgalinden kurtuluşunun 104. yıl dönümü dolayısıyla müzede, Şahinbey'in yaptığı askeri faaliyetleri gösteren salonun daimi kalacak şekilde açılışı yapılacak. Panorama 25 Aralık Tarih Kurulu Başkanı Bekir Sıtkı Severoğlu, AA muhabirine, Gaziantep'in kurtuluşunun 104. yıl dönümü kapsamında Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği kapsamında kentteki okullarda konferanslar verdiklerini anlattı. Panorama 25 Aralık Müzesi'nin tüm Türkiye'nin Kurtuluş Savaşı'nın müzesi olarak değerlendirilebileceğini anlatan Severoğlu, "Her geçen gün ziyaretçi sayısı artıyor. Şu anda 1,5 milyona yakın ziyaretçi sayısına ulaştık." dedi. - "Duyarlı Fransızların Gaziantep halkından özür dileyeceği günleri bekliyoruz" Severoğlu, bu müzenin fazla önemli olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Bir yüzyıl önce hastane binası Antep'te bombardımanla yıkılırken bugün Gazze'de benzer bir olayı görebiliriz. Bir yüzyıl önce Gaziantep'te Fransızların attığı, insanlık dışı, cenk suçu sayılan silah ve bombardımanları bugün dünyanın öbür yerlerinde görebiliyoruz. Ukrayna'da görebiliyoruz. O çerçevede bu müzenin vereceği dersler tüm toplum ve dünya için gerekiyor. Biz bu müzede aynı zamanda sulh mesajları veriyoruz. Burası bir cenk ve nefret müzesi değil, biz Fransızlara yönelik nefret tohumları ekerek bir çalışma yapmadık. Bütün kötülüklerine rağmen oradan gelecek duyarlı Fransızların Gaziantep halkından özür dileyeceği günleri bekliyoruz. Kestikleri ağaçların yerine bir orman yapması konusunda bir taleple geleceği günleri bekliyoruz. Gaziantep kurtuluş bayramımız kutlu olsun."
Benzer Videolar