Mısır: Liderler zirvesi pazartesi günü

Mısır Cumhurbaşkanlığından yapılan açıklamada, Gazze'de savaşı sona erdirme anlaşmasına dair düzenlenecek zirveye 20'den fazla ülkenin liderinin katılacağı bildirildi.

Mısır Cumhurbaşkanlığı, Şarm el-Şeyh'te Gazze'de savaşı sona erdirme anlaşmasına ilişkin bir doruk düzenleneceğini duyurdu. Yapılan açıklamada, zirveye ABD Başkanı Donald Trump dâhil, 20'den fazla ülkenin liderinin katılacağı bildirildi. Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un zirveye katılacağı anlatım edilmişti. Axios'un haberine göre; Türkiye, Almanya, Fransa, İtalya, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Pakistan'ın liderler ya da dışişleri bakanları düzeyinde toplantıya katılması bekleniyor. Toplantıya davet edilen ülkelerin listesinin genişlediği, İspanya ve Japonya gibi birçok ülkeye davet gönderildiği aktarıldı İsrail'in ise zirveye katılmayacağı anlatım edildi. ABD VE MISIR DÜZENLEMELERİ GÖRÜŞTÜ Mısır Dışişleri Bakanı Bedr Abdulati, ABD'li mevkidaşı Marco Rubio ile Şarm eş-Şeyh kentinde gerçekleştirilecek Gazze konulu zirveye ilişkin düzenlemeleri ele aldı. REKLAM Mısır Dışişleri Bakanlığından konuya dair yazılı izah yapıldı. Açıklamaya göre Abdulati, ABD Başkanı Donald Trump ve Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi benzer başkanlığında gerçekleştirilecek zirveye dair ABD'li mevkidaşıyla telefonda görüştü. Bölgedeki durum, Filistin meselesine ilişkin olumlu gelişmeler ve İsrail'in Gazze Şeridi'ne yönelik saldırılarını sona erdirme çabalarının ele alındığı görüşmede, Gazze Şeridi’ndeki ateşkes anlaşmasının ilk aşamasının uygulanmasına dair düzenlemeler de masaya yatırıldı. Bakanlar ayrıca Sisi ve Trump'ın benzer başkanlığında gerçekleştirilecek Gazze konulu Şarm eş-Şeyh Zirvesi'nin uluslararası katılım iç olmak üzere düzenlemelerinin ayrıntılarını "kapsamlı" şekilde görüştü.
Benzer Videolar