Dr. Sayar, “Karanlıkta kullanılan telefon ışığı göz sağlığını olumsuz etkiler”
Medical Point Gaziantep Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Akgün Sayar, karanlık ortamda telefon kullanımının göz sağlığını olumsuz etkilediğini ve bilhassa gençlerde göz numarasının ilerlemesine sebep olabileceğini belirtti. Medical Point Gaziantep Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Akgün Sayar, bilhassa karanlıkta telefon kullanma alışkanlığının gözlerde ciddi sorunlara yol açabileceği konusunda uyardı. Dr. Sayar, "Akıllı telefonların günlük yaşamda yoğun şekilde kullanılması, göz sağlığına yönelik riskleri de beraberinde getiriyor" dedi. Op. Dr. Sayar, ışıklar kapalıyken parlak ekrana bakmanın gözün daha fazla efor sarf etmesine sebep olduğunu vurgulayarak, "Karanlık ortamda ekran ışığına maruz kalan göz, daimi uyum sağlamak zorunda kalır. Bu hal göz yorgunluğunu artırır ve uzun vadede miyopi riskini yükseltebilir. Özellikle çocuklar ve ergenler bu konuda daha hassas" dedi. Mavi ışığın etkilerine de dikkat çeken Sayar, telefon ve tablet ekranlarından yayılan mavi ışığın karanlıkta daha yoğun algılandığını anlatım etti. "Mavi ışık; göz kuruluğu, yanma, batma ve kafa ağrısı gibi şikâyetlere yol açabilir. Aynı zamanda uyku hormonu olan melatoninin salgılanmasını baskılayarak uyku düzenini de olumsuz etkiler" diye konuştu. Göz sağlığını korumak için alınabilecek önlemlere değinen Op. Dr. Akgün Sayar, karanlıkta telefon kullanımından kaçınılması, ekran parlaklığının ortam ışığına müsait şekilde ayarlanması ve bilhassa gece saatlerinde ekran süresinin sınırlandırılması gerektiğini söyledi. Ayrıca 202020 kuralının göz yorgunluğunu azaltmada etkili bir yöntem olduğunu hatırlattı.