Altında 7 ay sonra bir ilk! Uzmanlardan yatırımcıyı tedirgin eden tahmin
Ons altın, güçlü dolar ve Fed'in ürem artırımı beklentileriyle Kasım 2025'ten bu yana ilk kere 4 bin doların altını test etti. Haftalık yitik yüzde 4'e yaklaşırken, uzmanlar düşüşün devam edebileceğine dikkat çekiyor.Küresel piyasalarda altın fiyatları, ABD Merkez Bankası'nın enflasyonla mücadele kapsamında ürem artırımlarına sürat vereceği beklentisi ve güçlenen dolar endeksiyle baskı altında kalmaya devam ediyor.Spot altın, güne misli düşüşle başlamasının ardından yüzde 0,9 paha kaybederek ons başına 3.991,49 dolara kadar geriledi. ABD vadeli altın sözleşmeleri ise ağustos teslimatları için yüzde 1 kayıpla 4.007,30 dolardan işlem gördü. Gram altın da yüzde 0,3 paha kaybederek 6 bin lira seviyesinde seyretti.KASIM 2025'TEN BU YANA BİR İLKOns altın, çarşamba gününden bu yana Kasım 2025'ten beri ilk kere psikolojik hudut olarak görülen 4 bin dolar seviyesinin altını test etti. Haftalık bazda yüzde 4'e yakın paha kaybeden altında, üst üste dördüncü haftada da düşüş trendi öne çıktı.UZMANDAN KORKUTAN TAHMİNOANDA Kıdemli Piyasa Analisti Kelvin Wong, Fed'in şahin adımlarının hızla fiyatlanmasının ABD dolarında güçlü bir yükseliş yarattığını belirtti. Wong, bu durumun altın fiyatlarında aşağı yönlü kırılmayı tetiklediğini söyledi. Wong'a göre, ocak ayında görülen tarihi zirveden bu yana devam eden ıslah süreci uzun vadede 3.400 dolara kadar uzanabilir.ABD-İRAN GERİLİMİ VE ENFLASYON BASKISIAltın fiyatları, ABD-İran savaşıyla artan küresel enflasyon endişeleri ve buna bağlı ürem artırımı beklentileri nedeniyle 29 Ocak'taki 5.594,82 dolarlık tarihi zirvesinden bu yana yaklaşık yüzde 29 paha kaybetti. ABD'de mayıs ayında enflasyonun son 3 yılın en yüksek seviyesi olan yüzde 4'ün üzerine çıkması da piyasalardaki ürem beklentilerini güçlendirdi.DOLARIN GÜÇLENMESİ ALTINI BASKILIYORABD dolar endeksi, Mayıs 2025'ten bu yana en güçlü seviyelerine yakın seyrini sürdürerek üst üste ikinci haftalık kazancına yöneldi. Doların güçlenmesi, öbür nakit birimlerine sahip yatırımcılar için altını daha pahalı hale getirirken, yüksek ürem ortamında getirisiz varlık olan altının cazibesini azaltıyor.PİYASALARIN GÖZÜ FED'DECME FedWatch Tool verilerine göre piyasalarda, Fed'in yıl içinde yekün üç kere ürem artıracağı beklentisi öne çıkıyor. Eylül ayında ürem artırımı ihtimali ise yüzde 64 olarak fiyatlanıyor. Bu beklenti, altın üzerindeki satış baskısını artıran ana faktör olarak görülüyor.GÜMÜŞ VE DİĞER METALLER DE DÜŞTÜSatış dalgası yalnızca altınla sınırlı kalmadı. Spot gümüş yüzde 3,2 düşüşle 56,01 dolara gerilerken, platin yüzde 2,4 kayıpla 1.563,20 dolara, paladyum ise yüzde 1,6 düşüşle 1.165,93 dolara indi. Değerli metaller haftayı umumi olarak kayıpla kapatmaya hazırlanıyor.Kaynak: Haberler.com