Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı, Ulusal Saray’a gelişinde aracından inerken Etiyopya Başbakanı Ahmed karşıladı. Erdoğan ve Ahmed’in tören alanındaki yerlerini almasının ardından iki ülke milli marşları çalındı. Erdoğan ve Ahmed, daha sonra tören kıtasını selamladı. Heyetlerin takdiminin ardından iki önder tokalaşarak, basın mensuplarına poz verdi. Daha sonra Ahmed ve Erdoğan, kafa başa görüşmeye geçti. İki lider, görüşmenin ardından ortak basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “(Etiyopya) 200ü aşkın firmamızın 2,5 milyar doları bulan yatırımlarıyla yaklaşık 20 bin Etiyopyalının istihdamına destek olması kıvanç vesilesidir. Etiyopya’daki en aka ikinci yatırımcı ülke olmaktan gurur duyuyoruz. Eşit ortaklık temelinde bu coğrafyanın insanlarının yanındayız. İsrail’in Somaliland’ı tanımasının ne Somaliland’a, ne de Afrika Boynuzu’na faydası olmadığını yine vurgulamak istiyorum. Bölgenin yeterince çektiği acılara yenilerinin eklenmesini istemiyoruz. Afrika Boynuzu’nun yabancı güçlerin mücadele alanına çevrilmemesi gerektiğine inanıyoruz.” REKLAM
GAZİANTEP GÜNDEMİ
1 dakika önceEKONOMİ
31 dakika önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
3 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
3 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
5 saat önceEKONOMİ
6 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
6 saat önce
1
Atina’da Tarım Bakanlığı şubesine bombalı saldırı
2504 kez okundu
2
Gazze’de yaşanan insani felaket dış basında
2158 kez okundu
3
ABD nükleer silah testleri yapacak
2108 kez okundu
4
İsrail, yardım bekleyen Filistinlilere ateş açtı
2066 kez okundu
5
Çin’den 2 stratejik silah: DF-5C ve LY-1
2048 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.