Gaziantep’te içerisindeki malzemeler sayesinde tabii antibiyotik özelliği taşıyan beyran, soğuk algınlığı ve gribin tabii ilacı olarak tercih ediliyor. Gaziantep mutfağının en sevilen ve tescillenmiş lezzetlerinden biri olan beyran, havaların soğumaya başladığı bu günlerde vatandaşların tercihi oluyor. Grip ve nezle olanlar için takviye gıda özelliği taşıyan beyran, sıcak yaz günlerinin geride kalması ve havaların soğumasıyla beraber şifa depolamak isteyen vatandaşların tercih ettiği lezzetler arasında ilk sırada yer alıyor. Doğan antibiyotik özelliğiyle hastalıklara karşı etkili bir koruma sağladığına inanılıyor Sonbahar ve kış aylarının vazgeçilmezleri arasında yer alan, içeriğinde kemik suyu, et, pirinç, sarımsak ve muhtelif baharatlar barındıran beyran, bilhassa soğuk havalarda tüketildiğinde hastalıklara karşı etkili bir koruma sağladığı için grip ve nezle olan beyran içmek için soluğu lokantalarda alıyor. Vatandaşlar, gastronomi şehri Gaziantep’te daha fazla sonbahar ve kış aylarında tüketilen yemeklerin başında gelen beyranı içerek kış hastalıklarından korunmaya çalışıyor. “Türkiye’nin yemek başkenti” olarak nitelendirilen Gaziantep mutfağının en sevilen lezzetlerinden biri olan beyrana bol limon sıkarak ve keder pul biber atarak içen vatandaşlar, beyran içtikten sonra terliyor. “Soğuk havalarda Gaziantep’te en fazla tüketilen yemekler arasında” Bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğiyle bilinen beyranın sonbahar ve kış aylarında Gaziantep’te en fazla tüketilen yemekler arasında yer aldığını belirten beyran ustası Ali Saydut, beyranın içerisindeki sarımsak ve özel et suyu ile tabii antibiyotik özelliği taşıyan baharatların soğuk algınlığı ve grip gibi mevsim hastalıklarına fazla iyi geldiğini söyledi. Beyranın Gaziantep’in en özel lezzetlerinden biri olduğunu belirten Saydut, “Beyran, bey ve padişah yemeği olarak bilinir. Yüzyıllardır sultanların yemeği olarak bilinir. Oradan halkın sofrasına inmiştir. Beyranı kuzu etiyle yaparız. Eti önceden haşlarız, kefini alırız. 1012 saat kadar kısık ateşte kaynatırız. Etler birbirinden ayrılana kadar güzelce pişer. Sabah biz bunları ayıklarız. Servise amade hale getiririz. İçerisinde pirinç var, kuzu eti var, sarımsak, pul biber, karabiber var. Biz beyranı kış aylarında daha fazla tüketiriz. Hasta olduğumuzda, grip ve nezle olduğumuzda beyran yeriz ve beyran bu aylarda daha fazla tüketiliyor. Doktordan önce beyrancıya gidilir. Zaten et protein ve sarımsak antibiyotik olarak bilinir. Beyran bunların karışımıyla yapılır ve şifa niyetine yenilir” dedi.
GAZİANTEP GÜNDEMİ
Az önceEKONOMİ
8 saat önceTEKNOLOJİ HABERLERİ
11 saat önceEKONOMİ
12 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
12 saat önceGAZİANTEP GÜNDEMİ
14 saat önceEKONOMİ
14 saat önce
2
DÜNYA BAĞIMSIZ GAZETECİLER CEMİYETİ KURULDU
5850 kez okundu
5
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4063 kez okundu