1 Ocak’ta başlıyor! Elektrik ve doğal gaz faturasında yeni dönem
Yeni yılla birlikte, yıllık elektrik tüketimi yekün 4 bin kilovatsaati (aylık ortalama 333 kilovatsaat-984 TL) geçen abonelerin devlet desteği kesilecek. Düzenlemeden 2,5 milyon abonenin etkilenmesi bekleniyor.ERZURUM DA BAŞKA KADEME İSTANBUL'DA BAŞKAÖnümüzdeki yıl itibarıyla tabii gazda da kademe uygulamasına geçme kararı alınmıştı. Doğal gazdaki kademe uygulaması şehirlere göre farklı olabilecek. İllerin sıcaklık değerlerine göre tabii gaz kullanımları kış aylarında farklılık gösteriyor. Bundan sonra kademe, örneğin, Erzurum'da öbür İstanbul'da öbür uygulanacak.Ancak aynı düzenleme elektrikte uygulanmadığı için edebiyat klimaları fazla kullanan Antalya, Adana gibi şehirlerdeki vatandaşlar elektrikteki kademeye daha fazla takılıyor.SERBEST TÜKETİCİ OLACAKLARDestekleme dışına çıkacak aboneler "serbest tüketici" olacak ve diledikleri bir tedarikçi ile ikili pakt yaparak elektrik enerjisi satın alabilecek. Böylece kendileri için en müsait tarifeye geçmeyi talep edebilecek. Erdem Aksoy Haberler.com - Ekonomi